Alla inlägg under februari 2012

Av - - - 17 februari 2012 19:39

Äntligen kväll! Nu har jag tränat lite och förhoppningsvis bränt några kallorier    Har precis bytt om till pyjamas och satt mig vid datorn x)  Imorgon åker jag tidigt som f*n till mamma, vill komma hem så fort som möjligt :)  Vet det blev ett kort inlägg :P men jaja . Godnatt allihop och sov sött ;)  

Några tips :)


-         Rör på dig konstant hela dagen så att din ämnesomsättning inte sjunker och får tid att vila

-         Det är bättre att äta 100 kcal 5 gånger om dagen än 500 kcal i samma måltid

-         Lura din ämnesomsättning genom att aldrig äta samma antal kalorier två dagar i rad. Detta förhindrar att din kropp går in i ”svält-läge” dvs. att mindre kalorier bränns. T.ex Måndag 500, Tisdag 100, Onsdag 800, Torsdag 0, Fredag 400.

-         Sov mycket, minst 8 timmar varje natt

-         Skriv upp allt du äter i en bok. Det här ger motivation och du blir medveten om alla extra kalorier du får i dig.

-         Ät vitamintabletter regelbundet

-         Drick mycket light drycker och kolsyrat vatten, kolsyran ger en mättnadskänsla

-         Borsta dina tänder och tunga ofta, maten smakar äckligt då

-         Drick massvis med vatten. Isvatten är bäst då det krävs mest kalorier för att värma upp kroppen. Kom ihåg att man ofta tar törst för hunger

-         Koffein ökar ämnesomsättningen. Tag 3 tabletter om dagen.

-         Träna. Du bränner inte bara kalorierna du fick i dig när du åt, utan det ökar också din ämnesomsättning för en tid framöver.

-         Sitt rakt – du bränner fler kalorier då

-         Stressa mycket, det håller borta mattankarna och bränner kalorier.

-         Hitta något annat än mat att stoppa i munnen, t ex cigaretter, tuggummi, vatten, sockerfria godisar, light drycker.

Av - - - 17 februari 2012 15:13

Har precis satt mig vid datan och ska glo runt lite på  Pro ana  sidor! Har sjuuukt mycket ångest,jag ska berätta varför! Jo jag lyckades hoppa över dendär hemska skolmatsalen som tur va och sedan åt jag ingen fika i skolan, det är den 2 fredagen i rad jag inte äter fika hoppas veerkligen inte någon misstänker något! men det är de att när jag kommer hem så står gårdagens vofflor på bänken och jag ropar dumm som jag är mamma kan jag ta vofflorna till mellis... så gick det med    Sedan har jag suttit över soptunnan och försökt spy upp domdär hemska 2 vofflorna jag fick i mig, jag kom inte så långt men jag lyckas bättre och bättre för varge gång. Jag avskyr Helger för alla i familjen blir så jävla fundersama varför jag inte äter godis och dricker läsk och så mååste man trycka i sig dendär förbannade lunchen också!   

Men nu ska jag titta lite på Pro Ana sidor om jag inte tränar först,vilket jag tror. Det blir 200 situps 300 Bensaxar och 100 Armhävningar!  

Av - - - 17 februari 2012 15:10

välkommen till min blogg! I denna blogg skriver jag om min vardag med ätstörningar och kommer väl att skriva en hel del tips och sånnt också, Jag är anonym för att det värsta jag skulle kunna tänka mig är att bli påkommen! Om ni har frågor är det bara och fråga på   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I den här bloggen skriver jag om mitt liv med ätstörningar och jag gör allt för att dölja... därför är jag anonym. Min största önskan i livet är såklart att bli smal!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards